سفر دانشجو هفته ای دو روز

نماز دانشجو
Posted by: سیدعلی پاسخگو Category: احکام نماز, پرسش و پاسخ Tags: , , Comments: 0 0 Post Date: نوامبر 29, 2018

سفر دانشجو هفته ای دو روز

🔶 احکام نماز دانشجو 🔶

 

❓❔سوال: اگر دانشجویی بعضی هفته ها دو روز و بعضی هفته ها ۴ روز در سفر باشد و در ماه سر جمع ۱۲ روز در سفر باشد و این تردد دو ماه طول بکشد حکم کثیرالسفر را دارد یا حتما باید هفته ای سه روز در رفت و امد باشد؟؟

〰〰〰〰〰〰〰

✴آیت الله خامنه ای : اگر سفرهاى‌ او به‌گونه‌اى باشد که در خلال هر ده روز یک سفر تحصیلى دارید، با توجه به اینکه مسأله سفر تحصیلى مبنى بر احتیاط (جمع بین نماز تمام و شکسته و جمع بین روزه گرفتن و قضا کردن آن بعد از ماه رمضان) است، مى‌تواند در این مسأله با مراعات شرایط عدول، به مجتهد جامع الشرایط رجوع نماید.

✅آیت الله مکارم شیرازی: اگر در ماه ۱۲ روز در رفت و آمد باشد کثیرالسفر است

❎آیت الله وحید خراسانی : احتیاط واجب در جمع است یعنی بین راه و در محل تحصیل نمازهای ظهر و عصر و عشا را بنابراحتیاط واجب ، هم تمام بخوانید و هم شکسته و اگر ماه مبارک باشد روزه ها را احتیاطا در ماه مبارک رمضان بگیرید و بعد از ماه رمضان در وطن یا جایی که قصد مانده ده روز دارید قضاء نمایید.

❇آیت الله سیستانی :  طبق فرض شما این دانشجو کثیر السفر نیست.

✳آیت الله فاضل لنکرانی : اگر کسی در کمتر از هرده روز حد اقل یک مسافرت به مقدار شرعی داشته باشد وفرقی نمی کند سفر تحصیلی باشد یا سفر کاری یا سفر تفریحی و زیارتی. و حد اقل برای یک ماه این رفت و امد ادامه داشته باشد و ده روز پشت سرهم در یک جا نماند؛ تازمانی که چنین رفت و امد دارد کثیر السفر می باشد و نمازش در تمام مسافرت ها و در تمام شهر ها تمام می باشد.

بنابر این تازمانی که شما چنین رفت و امد دارید نماز شما هم درسفر دانشجوئی و محل تحصیل و هم درمسافرت به شهر های دیگر دراین مدت تمام می باشد.

 

📝استفتاء از سایت مراجع موجود در سایت اسک احکام

به اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *