اجرت المثل کار خانه زن

اجرت المثل کار خانه زن
Posted by: سیدعلی پاسخگو Category: احکام تصویری, احکام خانواده - تصویری Tags: Comments: 0 0 Post Date: ژانویه 7, 2019

اجرت المثل کار خانه زن

🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿 🌸🌿

💠 اجرت گرفتن زن جهت کار در خانه شوهر 💠

💠 #خانهشوهردستمزد

❓ سوال: زنى #حقّ_الزّحمه و اُجره المثل کارهایى که در ایام #زناشویى در منزل شوهرش انجام داده را مطالبه کرده، ولى شوهر ادّعا دارد که همسرش کارها را به قصد تبرّع(رایگان) انجام داده است. در فرض مذکور قول کدام یک مقدّم، و شاهد بر عهده چه کسى است؟

✅ پاسخ: 👇👇

🔻 در محیط هایى که عرف و عادت بر آن است که زن به قصد تبرّع و رایگان این کارها را انجام مى دهد، ادّعاى زن برخلاف آن مورد قبول نیست. مگر این که ثابت کند به شوهرش اعلام کرده قصد تبرّع ندارد، و شوهرش نیز پذیرفته باشد.

🔷 منبع: احکام خانواده آیت الله مکارم شیرازی

🍃🌺 #پاداشکارزندرمنزل

🍃🌺 در نگاه اسلامی کار در خانه آنقدر مقدس و موجب ثواب است که انسان می تواند به موجب انجام کار خانه حاجات خود را از خداوند طلب کند آنها که نذر می کنند تا برای گرفتن حاجت خود مسجد، یا حسینیه ای را تمیز کنند، شاید از ثواب کار کردن در خانه و اصلاح امور خانواده بی خبرند.

در روایت است که: 👇

🍃🌺 «أَیُّمَا اِمْرَأَهٍ رَفَعَتْ مِنْ بَیْتِ زَوْجِهَا شَیْئاً مِنْ مَوْضِعٍ إِلَى مَوْضِعٍ تُرِیدُ بِهِ صَلاَحاً نَظَرَ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ إِلَیْهَا وَ مَنْ نَظَرَ اَللَّهُ إِلَیْهِ لَمْ یُعَذِّبْهُ»

✍ منبع: (صدوق امالی، ص ۴۱۱)؛

«هر زنی که در خانه شوهرش چیزی را از جایی به جای دیگری بگذارد به قصد اصلاح امور خانه، خداوند به او نظر می کند و کسی که خدا به او نظر کند عذاب نمی شود.»

🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿

✅ رسانه تخصصی فقه واحکام

💻 https://eitaa.com/ask_ahkam

به اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *