حکم خون ناشی از ازاله بکارت

Posted by: سیدعلی پاسخگو Category: احکام بانوان, پرسش و پاسخ Tags: , , Comments: 0 1 Post Date: آگوست 29, 2015

حکم خون ناشی از ازاله بکارت

 

حکم خون ناشی از ازاله بکارت چیه؟ برای به جا آوردن نماز چه باید کرد؟ اگر خون ادامه داشته باشه حکمش چیه؟

 

آیت الله خامنه ای:‌ خون ازاله بکارت نجس است و فقط بابد برای انجام نماز محل آن تطهیر شود و اگر ادامه داشته باشد، به کمک یک وسیله از سرایت آن به محلهای دیگر و لباس جلوگیری کنید و نماز را به جا آورید.

 

آیت الله مکارم شیرازی :‌ در فرض سوال کافی است برای نماز خود را تطهیر کند ونمازهای خود را به جا آورد.

 

آیت الله شبیری زنجانی :‌ حکم خون زخم را دارد که باید برای نماز محل نجاست آبکشی شود.

 

آیت الله وحید خراسانی:‌ نجس است وبرای نماز باید بدن ولباستان پاک باشد ولی غسل برای این خون ،لازم نیست.

 

آیت الله فاضل لنکرانی:‌ خون ازاله بکارت نجس است ولی غسل ندارد، و برای نماز موضع خون را تطهیر کند و از سرایت خون جلو گیری کند وضو بگیرد و نماز بخواند، اگر خون ازاله بکارت ادامه پیدا کند یعنی جای زخم بکارت خون ریزی کند، مثل خونبکارت ، غسل ندارد هرچند نجس است. اما اگر ادامه خون ریزی به خاطر زخم نباشد، حکم استحاضه را دارد به احکام استحاضه عمل کند، اگر قلیله باشد غسل ندارد و اگر متوسطه یا کثیره باشد باید غسل استحاضه متوسطه یا کثیره را بجا آورد و نماز بخواند نماز صحیح است.

در استحاضه قليله بايد زن براى هر نماز يك وضو بگيرد و ظاهر فرج را هم اگر خون به آن رسيده آب بكشد و بنابر احتياط واجب پنبه را عوض كند يا آب بكشد.

در استحاضه متوسطه علاوه بر وظیفه قلیله ، برای هرشبانه روز یک غسل کافی است . اگر قبل از نماز صبح غسل نمايد تا صبح روز ديگر براى هر نماز كارهاى استحاضه قليله را انجام بدهد کفایت می کند.

در استحاضه کثیره باید برای هر وقت نماز یک غسل انجام دهد. و بین نماز ظهر و عصر و نیز بین نماز مغرب و عشا فاصله نیندازد و اگر فاصله بیندازد برای نماز عصر و عشا نیز غسل استحاضه انجام دهد.

 ——-

استفتاء‌ از سایت مراجع عظام

به اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *