شستن لباس نجس با ماشین لباسشوئی

شستن لباس نجس با ماشین لباسشويی
Posted by: سیدعلی پاسخگو Category: احکام طهارت, پرسش و پاسخ Tags: , , Comments: 0 0 Post Date: نوامبر 20, 2018

شستن لباس نجس با ماشین لباسشوئی

◀ شستن لباس نجس با ماشین لباسشوئی

💠آیت الله خامنه ای: اگر بعد از زوال عین نجاست، آب متصل به لوله در داخل ماشین لباسشویى به لباسها و همه قسمت‏هاى داخل ماشین برسد و از آن جدا و خارج شود، محکوم به طهارت است.

ماشین لباسشوئی در صورتی پاک کننده است که بعد از اینکه عین نجاست را برطرف کرد یکبار اب کر یا دوبار اب قلیل همه لباسهای نجس و همه قسمتهای نجس ماشین را در بر بگیرد و خارج شود در این صورت پاک است و الا به نظر رهبری ماشین لباسشوئی اگر به این صورت نشوید پاک کننده نیست

💠آیت الله مکارم شیرازی: ماشینهای اتوماتیک که یکی دو بار با مواد شوینده لباس را میشوید و آخرین بار پس از پاک کردن عین نجاست با آب خالص شستشو میدهد و بعد آب را تخلیه میکند، لباسهایی که شسته پاک است و ماشین نیز پاک است. البته در لباس شویی های سطلی و دوقلو که ماشین بطور خودکار، لباس را تطهیر نمی کند چنانچه لباس نجسی در بین لباسها باشد فضای داخل ماشین، آب درون آن و تمامی لباس ها نجس هستند و باید آب کشیده شوند.

💠آیت الله سیستانی: ماشین لباسشویى اتوماتیک برای تطهیر کافی است.

💠آیت الله وحید خراسانی: مسأله موضوعی است و  برای معظم له پاک کنندگی ماشین های لباسشویی از نجاست ثابت نشده است چنانچه از موازین مطرح شده در رساله معظم له علم یا اطمینان دارید که ماشین لباسشویی پاککننده است می توانید بر طبق علم یا اطمینان خود عمل نمایید و اگر علم یا اطمینان ندارید باید احتیاط کنید و از آن برای شستن لباس نجس اجتناب کنید.

💠آیت الله صافی:  اگر پس از برطرف شدن عین نجاست، آب متصل به کر همه لباس‌ها را فرابگیرد و داخل ماشین را نیز تا هر جا نجس شده بگیرد همه پاک می‌شود و چنانچه آب قطع شود آبی که داخل ماشین است آب قلیل می‌باشد. پس اگر یقین کنید که آب همه لباس‌ها و مواضع نجس ماشین را فراگرفته و غساله را خارج کند پاک هستند و در متنجس به بول باید دو مرتبه این عمل انجام شود.والله العالم

➖➖➖➖

استفتاء از سایت مراجع.

به اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *