لکه بینی حیض در حال روزه و فاصله دو حیض کمتر از ده روز

Posted by: سیدعلی پاسخگو Category: احکام روزه, پرسش و پاسخ Tags: , Comments: 0 0 Post Date: ژوئن 15, 2015

لکه بینی حیض در حال روزه و فاصله دو حیض کمتر از ده روز

من به دلیل داشتن کیست تخمدان از قرص های جلوگیری استفاده می کنم . که اینبار در ماه رمضان دو سه روز که استفاده کردم حالت تهوع شدید داشتم به طوری که مدام نگران این بودم که روزه ام از دست بره . برای همین خوردن اونا رو متوقف کردم . الان بعد دوسه روز پریود شدم . و از فاصله پاک شدن پریود قبلی تا امروز ۷ روز شده . می خواستم ببینم که الان حکم نماز و روزه های من چیه ؟ باید ادا کنم و روزه ها رو

آیت الله خامنه ای : در فرض سؤال حکم استحاضه را دارد و اگر به وظایفی که در رساله توضیح المسائل حضرت امام خمینی«قدس سره» ذکر شده عمل نمایید، روزه و نماز صحیح است.

آیت الله مکارم شیرازی : در فرض سوال حکم استحاضه را دارد و روزه زن مستحاضه صحيح است. مستحاضه قليله نيازي به غسل کردن ندارد ولي مستحاضه کثيره در صورتي روزه او صحيح است که غسل نماز مغرب و عشاي شبي که ميخواهد فرداي آن را روزه بگيرد به جا آورد و همچنين غسلهاي روزي را که روزه است (بنابر احتياط واجب).

 

 آیت الله وحید خراسانی: در فرض سؤال استحاضه است

آیت الله سیستانی : 

آیت الله شبیری زنجانی:‌ اگر در حیض صاحب عادت هستید به اندازه عدد عادتان را از مجموع دو خون را حیض قرار دهید و بعد مستحب است تا ده روز از خونها را حیض قرار دهید و بعد از آن استحاضه است.

اگر در حیض عدد عادتان مشخص نیست اگر خونها همه دارای صفات حیض هستند شمارۀ عادت يكى از خويشان خود را در زمانى كه هم سن شما بوده‌اند را حیض قرار دهید و بعد تا ده روز مستحب است از خونها را حیض قرار دهد و بعد استحاضه است بنابراین اگر مدت خون قبلی شش روز بوده است و دوباره پنج روز خون دیده اید و تمام خونها دارای صفات بوده به اندازه عادت یکی از خویشان هم سنش را حیض قرار دهید مثلا اگر عادت وی هفت روزه بوده است شش روز سابق و یک روز از خون جدید را حیض قرار دهید و بعد مستحب است سه روز دیگر از خونهای جدید را حیض قرار دهید و بعد از آن استحاضه است

اگر خونها دارای صفات حیض نبوده است یا بعضی دارای صفات بوده و بعضی دارای صفات نبوده با ذکر دقیق وصف خود که دارای عادت هستید یا عادت خاصی ندارید( مضطربه) سوال خود را ارسال کنید.

 آیت الله فاضل لنکرانی‌: اگر فاصله بین خون ریزی جدید و پاک شدن از حیض قبلی هفت روز است خونی که الآن می بینید حیض نیست ،استحاضه است، به احکام استحاضه عمل کنید نماز های خود را بخوانید وروزه را هم بگیرید اگر به اعمال استحاضه عمل کنید نماز و روزه شما صحیح است . برای دانستن اقسام و احکام استحاضه به رساله عملیه توضیح المسائل درهمین سایت مراجعه کنید هرجا را متوجه نشدید ارسال کنید تا جواب بدهیم.

استفتاء‌ از سایت مراجع عظام

**سایت اسک احکام —–  رسانه تخصصی فقه و احکام       www.askahkam.ir

به اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *